Sofie Petersson

Livet i korthet...

Kul väder .

Kategori:


Tummen upp för bio, filmmys och resor. Tummen ner för regn, lera och skola.

Måndag igen, känns ganska bra med tanke på att för varje dag som går är ett steg närmare resan. Ska bli så skönt att komma ifrån allt ett tag. Inte tänka på massa skola, problemas och om inte annat komma bort från detta hemska väder. Pallar inte mer regn, när ska snön komma?


Igår var jag på bio, New moon blev det denna gång, självklart. Tyvärr var den inte alls så bra som jag hoppats på.. Fullkomligt älskade ettan men tvåan, njaa hoppas nästa är bättre om jag ska vara ärlig! Men kärleken den gillar vi även om min kompanjon suckade mer än en gång under filmen, hihi!


Började även se på söndagsfilmen på trean igår. Jakten på lycka tror jag den heter. Är iaf baserad på en sann historia, alltid lika rörande! Det man reagerar på är att vi i Sverige egentligen har det ganska bra. För oss skulle något liknande egentligen inte hända utan att vi skulle få hjälp av socialen med bidrag till allt. Nu utspelar sig filmen visserligen på 80-talet, men ändå! Som jag förstått det så är det lite så i USA än (?). Har man inga pengar, nej too bad vi tar dina barn så får du klara dig själv, ungefär. Sjukt!


Ni får ha en bra dag, det ska nämligen jag, styrelsemiddag ikväll på Alfie. Mumma!

Puss & Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: