Sofie Petersson

Livet i korthet...

Sista dagen i skolan för denna vecka :)

Kategori:

Återkomma var det ja... Nu är det nästa dag och det med att komma tillbaka med ett inlgg senare, ja det gick ju inte riktigt som planerat då. VAr helt snurrig i huvudet igår så och hade som vanligt fullt upp så det kanske inte var så konstigt.
Hade ju nationellt prov i EN B igår, den skriftliga delen. Kändes inte bra alls men vi får väl se hur resultatet blev. Efter detta var jag så duktig att jag gick till polisen och överlämnade mig själv. Nejdå men jag fixade passet så jag får åka till Cypern nu efter alla om och men. Så NU är vi verkligen påväg, gött det ska bliiiiii!!
Var och tränade med Madmax igår också, gick finfint, han skötte sig faktiskt. Hade förväntat mig något helt annorlunda men han var cool.
Min bil kom hem igår också, morfar hade varit och hämtat den så nu blir det till att åka ut och provköra den idag :) Så himla skönt med egen bil, inget krångel alls. Den enda nackdelen är ju att bensinen är så jävla dyr! Kan vi inte starta en kampanj för att få ner priset på bensin? Haha det vore något det!

Fint väder är det ute idag också, underbart med lite sol och varmt är det ju också! Känns inte direkt bra att veta om att jag kommer bli inne hela dagen i en skola med massa massa jobb, jobb, jobb.
Har suttit på lärarrekryteringar två dagar i rad nu också, den tredje är idag. Det är riktigt kul faktiskt, och lärorikt! Man får ju en hel del tips på hur man inte ska vara när man är på anställningintervju! Men även många goda tips på hur man ska vara också!
Nu sitter ni som läser detta och funderar på vad i helvete denna bruden snackar om men det är nämligen så att på min skola (infokomp) så är elevinflytande mycket viktigt. Därför får en grupp elever vara med vid rekryteringarna av nya lärare. Och denna gången har jag och Eve blivit tillfrågade om vi vill sitta med i den här gruppen och självklart sa vi ja! Bra att ha inför framtiden som sagt var.
Så vi får väl se vem som blir den nya läraren på Infokomp under HT-09. Men vi ska hitta någon som passar in, de två första är starka kandidater men saknar ändå det där lilla extra så vi får väl se hur det blir :)

Nej nu blir det kaffe, adjö så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: