Sofie Petersson

Livet i korthet...

Nemen go morron!

Kategori:

Då var det tisdag då och en jobbig dag väntar på att börja. Vi har ju så på min skola (infokomp) att varje tisdag får vi jobba med vad vi vill. Detta uppskattar jag extremt mycket eftersom jag just nu ligger efter med Nk, den måste bli klar tills på fredag och jag vet inte hur detta ska hinnas med. Så idag blir det att jobba. Får nog ta och kika lite på PL och spanskan också...

Annars är det ganska lugnt för tillfället och för en gångs skull känner jag att jag har lite koll på allt som ska göras denna veckan. Ofta blir det väldigt rörigt att hinna med alla möten, skolan, hästarna, vännerna och pojkvännen. Men som Mario brukar säga till mig så får jag skylla mig själv som alltid ska vara delaktig i allt. Och när jag väl gett mig in i något så tar jag ofta ett stort ansvar och massa uppgifter på mig för att jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Detta kan ses både som något positivt och negativt men just nu känner jag att jag måste bromsa lite innan det blir så mycket att jag inte orkar någonting istället.


Har ni märkt vad fort hösten har kommit?! Det är ju iskallt ute och jag som inte tyckte det var längesen som det var sommar. Fast en fördel just nu är ju att det är sol, vilket det var mycket dåligt av för någon vecka sen ush ush!
Hösten är ganska fin så länge solen håller sig uppe och man slipper regn och rusk. Det som är roligt är ju alla fina höststövlar och jackor som man får klä sig i. Trivs som fisken i vattnet med det :) En negativ sak är ju att för en hästmänniska som man är så är detta den värsta årstiden av alla (ja och kanske när snön smälter sen också) eftersom det ofta regnar på hösten blir allt blött och hästarna måste ha täcke och alla hagarna blir så leriga att man slunker ner till knäna när man ska hämta dem. Detta är det värsta som finns! Ännu värre är det om en häst får spel och man ska hålla i den i hagen, det slutar oftast med att man ligger med ansiktet nere i leran och ser ungefär ut som ett lermonster innan man ens har hunnit få ut hästen ur hagen.

Nej nog tjat om allt, nu ska jag kika på hästannser, måste hitta en häst nuuuuu! Någon som har en som de vill ha ut på foder?

Ha en bra dag allihopa!


Puss, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: