Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hola amigos!

Kategori:

Sitter och gör mitt spanska arbete. Är inte riktigt nöjd men vet inte vad jag mer ska skriva. Det är svårt att dela upp allt när man är fyra stycken det blir ju inte så mycket var. Men Frasse är ju oftast väldigt snäll med bedömningen så det fixar sig nog. Satt och tänkte på vad underbart fint spanska är. Vill lära mig det så jag kan det flytande men det går segt. För tillfället så måste man ju tänka i miljoner år innan man ska säga något för att inte säga fel och då blir det lite hackigt om man ska försöka hålla ett samtal på spanska i liv. Vad härligt vore det inte att bara kunna skälla ut någon på spanska, det går så fort och det låter mycket mer aggressivt än svenska. På svenska blir det bara bla bla bla... Peronen som man skäller ut lär ju inte fatta ett dugg men det kan ju vara något posivit det också.

Jaja idag blir det iaf skola till klockan två, vänta på bussen som går halv fyra (tråkigaste man kan göra) sen hem, käka lite mat och sedan åka och rida Jossan. På kvällen kommer Mario så får vi se va vi ska hitta på. Måste verkligen komma ihåg att packa allt inför helgen också. Ska ju till Strömsholk på ungdomskonferens under hela helgen så det blir en del att ha med. Tycker det är så himla svårt att packa för jag har alltid med mig för mycket grejer på något vänster. Vet inte hur jag gör det men varje gång blir det så hur mycket planering jag lägger ner på packningen. Men jag menar man vet ju aldrig vad det blir för väder??

Jag ska vara i k-d vid kvart över sex imorgon så jag kommer vara gött trött vill jag lova. Vi ska tydligen åka buss till Örebro och där ska vi byta till tåget som tar oss till strömsholm. Får se om det blir några missödem längs vägen, det vet man aldrig....
Ska bli oerhört roligt iaf, ska gå på något som skulle likna boda borg, rida på fina hästar och självklart gå på massa spännande föreläsningar!

Med andra ord kommer ni inte höra från mig förrän på måndag skulle jag tro för det blir ingen dator med på konferensen. Ska försöka ta lite kort och liknande så ni får se vad jag varit med om och vad jag träffat för interessanta personer.

Nej men nu får ni ha en bra helg så hörs vi på måndag!

Buenos días y Adíos amigos!
Viva la vida ;)

Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: