Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hejsan,

Kategori:

Sitter i skolan just nu och har naturkunskapA, ska göra ett arbete om en tjärn men känner att jag inte orkar, är trött som bara den. Ska väl försöka göra något men inte lägga ner mig som en idiot. Funderar på att ta två tåget hem så jag kommer hem lite tidigare idag iaf.

Äntligen fredag känner jag. Denna veckan har varit jätte seg och jag har kännt mig himla omitiverad till att göra någonting. Har fått lite spanske gjord idag så något bra är det ju.

Idag blir det lugnt, ska jobba hela dagen imorgon så då är det inte ens att tänka på att gå ut ikväll. Kommer troligtvis inte komma upp till jobbet i så fall. För er alla som inte känner mig så jobbar jag som barnridlärare på ridskolan i Kil. Riktigt roligt att jobba med något som man är intresserad av. Det enda negativa är att man är väldigt trött eftersom man varit i skolan en hel vecka innan man ska jobba. Känner att jag inte har speciellt mycket helg. Men men så är mitt liv. Hektiskt.

Dagen började inte så bra idag, blev försenad till bussen så fic cykla som ett djur för att hinna med den. Väl på bussen upptäcker jag att jag glömt mitt headset till telefonen, vilket är min drog på morgonen. Det finns inget bättre än att stänga in sig i en värld av musik när man inte har det bästa morgonhumöret. Morgonen fortsatte inte direkt bättre när det kommer en kille och sätter sig brevid mig (bussen var full) och börjar gapa och tjoa om allt möjligt. Jag menar har inte människor någon förståelse för att man är trött på morgonen och vill ha lite lugn och ro?! Ja jag vet jag låter som en pensionär men det är bara för att jag inte kunde sova i min musikvärld som alltid på morgonen i bussen. Alltså kan i konstatera att min morgonen inte har varit den bästa.
Dagen förövrigt har flutit på som vanligt men jobb, jobb och mera jobb i skolan.

Nej nu får jag nog ta och göra lite NK skulle jag tro innan Crister kommer och skäller på mig med sin småländska dialekt Haha :)

Ha en bra dag!

Puss, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: