Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hejsan,

Kategori:

Sitter hemma i soffan just nu, ser på 2½ men. Jätterolig serie det är. Kommer ihåg att Pontus (lärare) pratade om hur lik min skolas biträdande rektor är Alan i den serie och när jag nu sitter och ser på det kan man verkligen se likheterna haha!

Idag har det varit extremt segt, har inte varit i skolan eftersom jag varit borta hela helgen kände jag att jag behövde en paus innan skolveckan. Har ju under helgen varit på strömsholm. Himla fint var det där men jag hade faktist förväntat mig ännu lite mer. Men annars är jag helnöjd med helgen. Har träffat superroligt folk, ridit på strömsholms hästar, besökt arosfortet m.m Massor av skoj har vi haft! Däremot är man helt slut efter en sån här helg för det är aldrig lugnt. Det händer något hela tiden och schemat är fullspeckat, upp tidigt på morgonen och full aktivitet hela dagen till sent på kvällen. För er som undrar så har jag varit på ett s k ungdomskonferens. Det handlade om att travsporten, galoppsporten och ridsporten skulle träffas och tillsammans vara med om en lärorik helg på strömsholm för att skaffa kontakter och liknande. Kanske bilda ett samarbete? Det var himla lärorikt i vilket fall och jag är extremt nöjd med helgen.

Imorgon blir det skola som vanligt och just nu känns ju inte det som det roligaste att göra. Är trött på den där skiten nu. Konstigt eftersom det bara var någon vecka sen som jag kände mig väldigt motiverad till att plugga... Men så är det väll man får svackor då och då. Jag hoppas bara att det kommer kännas lättare snart.

Jag har fått någon konstig "måste" behov. Jag har nog blivit en perfektionist  när det gäller ordning och reda. Jag kan allvarligt talat inte sätta mig och bara ta det lugnt om det finns massa saker att göra. Det är hemskt, jag måste försöka sluta, detta kan inte vara nyttigt?

Jaja, sluttjatat jag får försöka skriva mer imorgon,,,

Puss, Sofie <3



Strömsholms slottet




Ett av de fyra ridhusen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: