Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hej igen,

Kategori:

Sitter hemma i min säng och tänkte försöka göra lite PL (pedagogiskt ledarskap). Har ett stoooort arbete där som jag inte börjat med, förstår inte riktigt vad hon vill att vi ska skriva, vad hon har för krav osv. Nya lärare är alltid svårt att ha i början innan man förstår hur de vill ha saker gjorda och vilka krav de ställer på oss.

Jag är riktigt imponerad av mig själv just nu faktist för så här pigg har jag nog aldrig varit på kvällen. Blir alltid så himla sliten när jag varit i skolan hela dagen och sedan kommit hem, tagit en tur med hästen och tagit hand om alla andra djur. Det ska matas, släppa ut i hagar, rida, städa hos, ge vatten osv. Det är lite jobb om man vill att de ska ha det bra....

När allt detta  var klart kom Mario en sväng som vi såg på film, Vanity Fair tror jag den hette. Riktigt bra film faktist, lite rörig men värd att se, jag rekommenderar den starkt till er som gillar lite action och dramatik. Den handlar om bombningar i Spanien där USA:s president befinner sig och som alla vet är det ju så fort det handlar om presidenten blir det ett himla liv på folk. Lite typisk USA terror/trauma.

Imorgon blir det skola som vanligt och jag planerar att jobba med Nk hela dagen så att jag blir klar med den där jävla uppsatsen om Sandbäckstjärn någon gång. Den ska vara inlämnad på fredag och jag har knappt hunnit börja skriva så det är hurry hurry nu på det. Ska nog bli bra troligtvis.
Efter skolan blir det att åka till Josephin (häst) och rida henne en tur och efter det bär det av till ridskolan för att ha lektion där en timme, dock är det teeori imorgon och det är ju inte alltid lika intressant men vem vet det kanske blir något spännande imorgon om Cicci (instruktör) kommit på något.

Okej jag ger upp, fattar ingenting av pl:en faaan!

Nej nu får jag skriva mer imorgon.

Sov gott hörni!

Puss, Sofie <3



Min kisse Tuva <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: