Sofie Petersson

Livet i korthet...

Godmorgon,

Kategori:

Då var det en ny vecka igen. Är faktist förvånadsvärt pigg idag även om det är måndag-morgon. Kom just till skolan efter min morgonpromenad inne från stan ut til skolan, alla säger jag är galen som går till skolan men det är faktist väldigt skönt. Man vaknar på morgonen om man rör på sig.

Det har förövrigt inte varit mycket uppdatering från min sida på bloggfronten under helgen och det kommer troligen aldrig bli det heller så ni kommer troligen varje vecka få vänta till måndagen för att få veta hur min helg varit. Men desto mer spännande för er haha! Jobbade som sagt hela lördagen, gick upp vid kvart över sju för att åka och sedan började jag jobba kvart över åtta till fyra på eftermiddagen. Efter jobbet stannande jag kvar i stallet för på söndagen skulle jag tävla klubbmästerskapet i dressyr på vår klubb. Och när man ska tävla ska allt vara rent och smörjt + att hästen ska ha "knoppar" i manen när man ska tävla dressyr. Så detta övertalade Mia (kompis) mig till att göra på lördagen. Det var nog första gången i mitt liv som jag satt i stallet till åtta en lördagskväll! Men jag skulle ju upp och tävla så det blev inte att gå ut då heller.
På söndagen så var det tävling då var jag duktig och gick upp vid åtta för att vara i stallet vid nio, nervös som man är innan så skulle jag göra iordning hästen och lyckas bli ståående och töla med några på ridskolan och allt blev extremt stressigt innan jag skulle ut på banan. Väl ute på banan och uppe på hästen kändes allt bra och jag red mitt program lite sådär tyckte jag så jag ställde in hästen när jag ridit. När allt sedan var färdigt så skulle jag tydligen vara med på prisutdelningen så det var inte annat än att gå och hämta hästen igen.
Väl inne så visar det sig att jag vunnit! Jag blev KM vinnaren! Jag blev väldigt förvånad men överlycklig! Jag som inte ens tycker om att tävla i dressyr...

Efter allt detta var jag trött som bara den så då blev det en myskväll med älsklingen hemma i soffan med popcorn, dricka och film, myspys!

Nej nu ska jag ta och hitta på något annat, börjar inte än på ett tag men något blir det alltid att hitta på.

Ha en bra dag allihopa!

Puss, Sofie <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här: