Sofie Petersson

Livet i korthet...

God morgon!

Kategori:

Sitter i skolan och skriver, börjar inte förrän nio men min buss är ju inne i kd vid åtta så det blir att vänta. Men det är ju bra för då kan jag passa på att vara så effektiv jag bara kan med denna bloggen. Ska försöka iaf.
Satt och tänkte på en sak imorse på bussen, hur kan människor vara så annorlunda på morgonen än de är på dagen? Varje morgon vid min busshållsplats är det tyst som i graven, ingen säger ett ord, inte ett hej ingenting. Men om man träffar någon av dem på eftermiddagen kan de säga hej och prata som om man kände de riktigt väl. Det är konstigt, kan man vara så morgontrött att man skiter i allt?
Kom att tänka på en annan sak också som även det rör bussåkandet. Ingen vill ju sitta brevid en annan person så man gör allt man kan in i det sista för att ingen ska sätta sig. Men om man åker utomlands så är det något väldigt oartigt om man inte  sätter sig brevid en person. Här i Sverige tycker ju vi att man är extremt konstig och läskig om man sätter sig vid någon på en nästan tom buss.Då kan man verkligen undra vad olika våra kulturer runt om i världen är.

Idag blir det skola, har bara tre lektioner så slutar redan vid två vilket känns mycket skönt. Ska sedan med mamma och handla skor och dylikt. Ska köpa mig ett par höststövlar, är så himla trött på de jag har så nu blir det nya. Skorna köper vi på skopunkten för där har de ju "ta tre betala för en" så man är ju smart och övertalar mamma till att köpa ett par till henne så får jag två Hihi. Ska passa på och se om jag hittar någon fin höstjacka också när jag ändå är inne i stan.
Efter denna resa bär det av hem och hämta hästen som jag troligtvis ska låna. Ska ner till banan och träna honom och se vad den lilla ponnyn går för.
Efter allt detta är troligen klockan en hel del och då blir det sängen och sooova!



Hoppas ni har en bra dag så kanske vi hörs imorgon!

Puss Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: