Sofie Petersson

Livet i korthet...

Torsdag,

Kategori:

Rgn idag igen, inte bra, inte bra. Ska ta skolkort imorgon så då blir det att ta med sig plattången till skolan eftersom det alltid är lockigt när det blir sånt här väder. Ush nu lät jag som en riktig tjej.. haha måste kanske få vara lite fåfäng ibland jag också?

Färgade håret till halv tolv igår så nu är jag med andra ord riktigt trött och när Sofie är trött så blir hon även sur. Så denna dagen får vi ser hur det går. Ska köpa kaffe snart så kanske jag blir lite piggare. Sen har jag ju spanska med Frasse första lektionen och det är ju alltid kul så då blir jag säkert på bättre humör.

Idag blir det skola 09.00-14.00 buss hem 15.30 Sen blir det hem äta snabbt, åka i superfart på min lilla moped till Jossan, mocka åt henne och sen till två möten vid 18.00 och 19.00 så vi får se hur mycket piggare jag är efter den här dagen.

Önskar tiden kunde gå ännu lite fortare nu när det är regn och rusk väder så att vi kan hoppa över vintern till slutet av februari då jag fyller 18 år och förhoppningsvis ska ta körkort. Är ganska trött på att åka en massa moped nu när det börjar bli kallt och snart kanske is? Då sladdar man ju som världens tok! Kan iochförsig vara lite roligt det med men inte om man trillar då blir det aj aj. Har ju Mario som kör mig för jämnan också så sådär jättesynd om mig är det ju inte men det är ju alltid skönt att kunna åka någonstans själv oh bestämma när, hur fort, vart osv. Och för er som tänker ja men det är ju bara att åka kollektivt så kan jag tala om för er att jag bor i skogen och där går det bara två bussar om dagen ungefär och inte dit jag ska så det är lönlöst.

Nej nu ska jag gå och dricka mitt kaffe!

Puss, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: