Sofie Petersson

Livet i korthet...

Tillbaka igen,

Kategori:

Jag sitter och väntar på att min lektion ska börja, pedagogiskt ledarskap heter kursen. Men när jag satt här slog det mig att jag igår skrev att jag skulle skriva lite om teveprogrammet "generation fett". Klockan blev alldeles för mycket igårkväll för att jag skulle orka skriva om det igå.

Men programmet i sig var rikigt bra, jag tror att de ville väcka människors uppmärksamhet och det gjorde de verkligen! Personen som det handlade om igår däremot var ju så fet att han inte kunde gå och då undrar jag, hur kan någon låta det gå så långt?! Jag tycker att vid en viss gräns måste man ändå inse att det inte är normalt. Och angående mannen i Mexico så tror jag precis som de tog upp i programmet att han gjort sig känd genom att vara så fet som han är och han tjänar ju grymt mycket pengar på det! Jag tror att om han verkligen ville gå ner i vikt så skulle han kämpa lite mer, jag menar han drack ju ävdå cola varje dag och sådant. Det skulle inte en perosn som var otroligt målmedveten göra. Fast om man ser det ur hans perspektiv så kanske han vill ha uppmärksamhet och vara en sorts "kändis". Han kanske behöver den uppmärksamheten och som de även sa i programmet att om han skulle gå ner i vikt skulle han bara vara "en i mängden" av tjocka personer och det stämmer ju om man tänker efter. Fast han skulle också kunna vara som en förebild för andra människor som lider av fetma att kanske inspirera dem och visa att det går om man bara kämpar.

Mer än så säger jag nog inte utan nu är det bara att vänta på nästa veckas program som skulle handla om feta kvinnor som trivs med dem själva och livnär sig på sin fetma. De utför något som kallas för "squaching" eller liknande och tydligen gick det ut på att de sätter sig på folk och får betalt för det. De var också "modeller", de blev plåtade som en vanlig modell och bilderna säljes till män som gillar extremt stora kvinnor. Jag i vilket fall tyckr att det är hemskt, de kan ju aldrig må bra av att ha så mycket överflödigt fett. Det kan inte vara direkt hälsosamt för kroppen, eller vad tror ni?

Nej nu måste jag gå, lektionen börjar!

Vi hörs senare eller imorgon!

Puss, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: