Sofie Petersson

Livet i korthet...

Söndag,

Kategori:

Sitter hemma hos min mormor, mamma permanentar håret och då är mormor hennes frisör! Hon kommer se ut som ett troll när det är klart. Snart blir det även fika, 11-kaffe som de säger, gott gott! Hoppas på att få mormors goda kakor hihi! Världens godaste kakor, tro mig!
Har med mig datorn och känner mig lagom social men jag måste ju skriva min planering till jobbet. Annars blir det svårt att veta vad de ska lära sig varje vecka på sina lektioner. Sitter även och kollar på olika priser på inredning till stallet. Vart det är billigast och så. Jag måste ju gå och köpa en ridhjälm och en tävlingskavaj på färjestad och då kan vi ju lika gärna handla andra saker där med men det får vi se hur det blir med det. Man är ju kräsen med hur det ska se ut också, tar inte första bästa bara för att det är billigt.
Senare blir det att rida Molly, är ju hästvakt en vecka eftersom hennes ägare är utomlands. Vet inte när jag ska hinna eftersom jag ska med och titta på minn brors innebandy-match har jag tänkt. Har aldrig sett den lilla nissen spela så det kanske är på tiden att åka med och titta. Har ju ändå inget annat för mig. Det k'nns som gamla tider igen, Karin du vet vad jag menar!

Fick ett erbjudande av Evelina och Nathalie att vi skulle föröska åka utomlands till våren och jag tror att jag bestämt mig för att jag vill med. Beror ju lite på om jag får hästvakt osv. men det ska nog gå att ordna. Lillemor kan nog vara det eftersom jag är det åt henne nu! Frågan är bara då vart vi ska åka, hur mycket det kommer att kosta osv. Jag skulle vilja åka nu på en gång om jag fick bestämma hihi men man mpste ju skrapa ihop lite pengar innan man kan åka. Lika bra att vänta så att man har något att se fram emot. Evelina kommer bli brun som en pepparkaka och jag kommer se ut som en gris, undrar hur Natta kommer se ut? Hhihi :D Kul det ska bli om det kommer att funka!

Ska förresten tävla på fredag igen, klubbmästerskapet i hoppning blir det. Ska bli riktigt kul, hoppning den här gången :)

Jag och Evelina har förresten redan nu kommit på vad vi ska göra på vårt projektarbete. Vi ska åka till en dhurhem i spanien och vara där och hjälpa till. Mer planering än så har vi inte gjort men vi har ju ett år på oss eftersom detta blir projektarbetet i trean. Någon som har förslag på hur vi ska finansiera detta?

Nej nu ska jag vara social med min mamma och mormor, fikatime!

Ha en bra söndag!

Puss, Sofie <3

Kommentarer

  • Nathalie säger:

    Jag brukar bli röd ett par dar och sen ser jag ut som vanligt! :P

    2008-10-12 | 14:13:43
    Bloggadress: http://nattaaan.blogg.se/
  • Karin säger:

    Ja, jag vet vad du menar, heja gamla Sofie ;D MEN det är väl självklart jag som ska vara hästvakt eller????????? Glöm det Lillemor!!!

    2008-10-12 | 14:47:13
    Bloggadress: http://innanvifaller.bloggagratis,se

Kommentera inlägget här: