Sofie Petersson

Livet i korthet...

Sandbäckstjärn,

Kategori:

Sitter hemma i min fina slitna soffa och ser på 2½ men, igen haha jag vet. Nej du nu var det slut! Då blir det något annat medans jag väntar på att Idol ska börja. Man måste ju hänga med lite och se vad som händer i detta program som blivit lite av en långkörare. Men det är ju alltid kul att se vad vi har för sångtalanger i landet, eller hur?

Har slitit och jobbat med natyrkunskaps arbetet under dagen och äntligen så tror jag att jag fått det klart sen ska förstås Crister bedöma det och då är det inte säkert att det känns alls lika bra misstänker jag. Svårt med nya lärare som sagt. Vad är hans speciella krav?

Satt och fixade så jag får med mig spanskan till skolan också, mitt fina Costa Rica arbete! Eller ja det är ju inte bara jag som gör det eftersom det är ett grupparbete men jag är iallafall riktigt nöjd med min del av det.

Har senare tänkt att se den där nya dokumentären på 3:an om den tjocka mannen som ska gifta sig. Om jag nu orkar hålla mig vaken, är ju så himla kvällstrött! Jag ska iallafall se vad det är så skriver jag en liten utvärdering av vad jag tyckte om det imorgon. Kan även skriva lite om kvällens idol imorgon. Om jag inte kommer på en massa annat att skriva om kanske?

Just det, jag har ju planerat mina lektioner för mina elever på ridskolan idag också. Fixat planeringen för hösten osv. Känner mig för en gångs skull riktigt nöjd med mitt arbete idag, känns som om jag äntligen fått någonting gjort. Har ju självklart massor av annat att göra  i skolan men det har varit detta som varit mest brådskande med.

Nej nu ska jag ta och käka lite kvällsmat, vi höres imorgon om jag får tid!

Puss och god natt, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: