Sofie Petersson

Livet i korthet...

Regn, regn, regn

Kategori:

Ush vad trött jag  är på det svenska vädret! Visserligen så är det ett ganska normalt väder för den här årstiden men ändå! Jag blir helt nedtämd när det regnar konstant en hel dag, blir inte du det? Hemst, hemst...
Ja idag så har jag engelska först på morgon, sen blir det spanska där jag har en redovisning på mitt arbete muntligt, ska nog gå bra även om jag inte är så förberedd. Spanska är ju kul och det är nog därför jag känner mig så lugn trots att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. Efter detta har jag bara en lektion kvar och denna är NK. Den däremot är jag inte så säker på att jag vill vara med på. Var duktig och lämnade in mitt arbete igår men nu har vi på en gång fått ett till arbete och detta ska vara en uppsats på A4 sidor och ska handla om den biologiska mångfalden. Detta känns lite hopplöst eftersom detta ämnet sträcker sig väldigt mycket in på vad alla andra har fått att skriva om, men det ska nog gå bra ändå. Jag har ju hjälp utav dem som är i min grupp till en viss del :)

Efter denna lååånga fredag-skoldag blir det till att åka hem, slänga i sig lite mat och sen åka till ridskolan. Jag har nämligen inte hittat någon som kan vara vikarie för mig på lördag när jag är på ULK-kurs så jag måste dit och ordna så att jag får ställa in lektionen och så får mina elever ta igen det en annan dag. Krångligt värre, hade varit mycket lättare om jag bara hittat någon som skulle kunna jobba men det är ju inte en så enkel sak att göra.

Ser fram emot helgens kurs iallafall skabli riktigt roligt och intressant. Kommer nog att vara mycket inspirerande och lärdomsfull. Kommer vara helt slut efter denna helgen som vanligt men på måndag har jag fixat sovmorgon så det fixar sig nog ändå. Snart är det ju också lov, inte för att jag får så himla mycket vila då med alla möten, aktiviteter och liknande men jag ska försöka ta det lite lugnt och inte boka upp mig på för mycket.

Snart är det ju även Halloween, det blir skoj! Alltid lika mysigt med lite höstmörker och halloween prydnadssaker i hemmet. Kanske det till och med är någon som arrangerar halloween-fest i år? Vore riktigt skoj att gå på maskeradfest. Vi hade ju ett förök förra året men misslyckades dock och det hela slutade med att vi stannade hemma och såg på film och käkade chips och godis. Det är ju visserligen mysigt det med men det slår ju inte direkt en brakfest med halloween-tema!  

Oktober innebär också att Karin, min trogne barndomskompis blir 18, Grattis redan nu och sedan blir ju min käre pojkvän 19. De fyller även ganska tätt så det blir till att köpa presenter för fulla muggar! Allltid lika roligt och gå och klura på vad man ska köpa. Karin kanske har födelsedagsfest t o m eftersom det är ju ändå hennes 18-års dag.

Nej nu ska jag plugga lite spanska, alltså stänga in mig i ett grupprum och prata på spanska för mig själv, haha roligt om någon hör mig, de skulle tro att jag var galen! Men träna måste man ju annars lär man inte bli något bättre.

Buenos dias!

Muchas besos, Sofie <3



Jag ser väldigt stirrig ut men Karin är lika fin som vanligt! Lägger ut en till bild den dagen hon fyller år också! (en bättre)

Har tyvärr ingen bild på älsklingen på denna datorn så det får vi lägga in en annan dag! :)

Kommentarer

  • Karin säger:

    haha, bra inlägg, värt att nämnas :D funderar lite på vad det är för BÄTTRE bild, hm!

    2008-10-03 | 18:32:23
    Bloggadress: http://innanvifaller.bloggagratis,se

Kommentera inlägget här: