Sofie Petersson

Livet i korthet...

Måndagsmorgon,

Kategori:

Eftersom Karin igår blev upprörd över att jag skrev att Lillemor skulle kanske vara hästvakt får jag ändra detta till att Karin ska få vara det! Haha Nöjd nu?

Var ju med på min brors innebandy igår, de förlorade och alla var jättesura. Men jag menar det är ju inte dirkt elitserien plus att ungarna är 12-13 år. Hallå?! Vart är världen påväg med alla dessa hemska föräldrar som står och skriker på läkraren, de hörs ju mer än tränaren, jag lovar! Detta är skam, när man är så gammal som de är alltså ungarna så ska man spela för att det är kul och vinner man ja då är ju bara det ett plus i kanten. Men det förstår ju inte dessa som har hand om laget och föräldrarna. De är så inne i spelet så att de nästan skulle kunna hoppa in i matchen och börja spela.
Det värsta av allt var när jag eferåt fick höra en pappa som pratade med min mamma och han bara: "ja det här är ju inget de ska vara stolta över!" Ska man inte stötta sina barn och säga att de kanske får träna mer men att de tar dem nästa match? Seriespelet hade ju inte ens börjat utan det var ju bara en träningsmatch.

Var med Karin i lördags också, som jag skrev så hade vi absolut ingenting att göra, absolut ingenting. Satt och proppade i oss godis, chips och dricka istället för att göra något. Jag ska förresten försöka att börja träna med henne nu. Hur nu detta ska gå? Karin mer vältränad än en elitspelare i fotboll haha! Sen kommer jag som inte tränat på hundra år utan bara ridit, ridit och ridit! Dessa hästarna de tar upp min vardag, men vet ni vad? Jag gillar det!

Har ni hört Pinks nya låt förresten? Eller är den ny, hmm? Ja men iallafall So What heter den ju och den är grymt bra, hon är kaxig värre hihi :) Lyssnar på den varje dag jag går till skolan, världens fart får man av den!

Puss, Sodie  <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: