Sofie Petersson

Livet i korthet...

Kyligt,

Kategori:

Vad skön den där morgonpromenaden till skolan är när det är kyligt ute. Idag tog jag till och med dagen till ära mina "eskimå" skor på mig. (typ bara jag som kallar dem så i hela världen) De är verkligen jättesköna att gå i, och varma!

Hann inte skriva igår, hemskt ledsen så det får bli en uppdatering av helgen och gårdagen nu.
Helgen gick väldigt fort, på fredagen tror jag inte att jag hade något speciellt för mig... JO jag var till ridskolan för att fixa någon som kunde hoppa in och jobba för mig men hittade ingen och det blev krångel.
Lördagen åkte jag och Lina 07.45 till Dömle herrgård för en ULK-kurs (ungdoms ledar kurs) På kursen träffade vi massor av folk från olika delar av länet och jag lärde mig en hel del även om mestadelen av det vi gick igenom var repetition så finns det ju alltid något nytt att lära sig. Kursen var sedan slut vid 16.00 på söndagen och då var jag rejält trött och ville bara hem och sova men som det är när man är hästnänniska var det bara att åka till Jossan och mocka och fixa henne innan jag kunde åka hem och bara slappa, mysa med älsk och sova!
Är helnöjd med helgen förövrigt, mycket bra gjord! Vill tacka Johanna och Marie (ledarna) för en väl genomförd kurs och hoppas att nästa steg av den blir minst lika rolig och lärdomsfull!

När jag kom hem på söndagen  förresten så gick jag in i stallet som vi håller på att bygga och fick en smärre chock för två av boxarna var nästan helt färdiga! Det enda som saknades var dörrar till boxarna och det är ju lätt gjort. Kul att det går så himla snabbt och att jag har en så effektiv pappa!

Igår var det måndag ja och då var det skola igen, tänk att veckorna går så fort! Skolan som sagt sedan hem slänga i sig mat och iväg för att skriva grönt kort-prov. För er som undrar vad i helvete detta nu är så är det ett prov du måste klara för att få tävla (häst) på mer än klubbnivå. Detta provet gick galant, jag hade bara 1,5 fel och man fick ha max fyra så inga problem med det och ännu en grej jag inte behöver tänka mer på. Pratade med Cicci när jag ändå var på rdiskolan och hon gav mig en uppdatering på vad som händer på ridskolan framöver, när vi ska ha möten, aktiviteter osv. Känns kul att vara så delaktig och veta vad som är aktuellt hela tiden. Innan jag blev instruktör kändes det som att då hade man US:en att sköta men var inte med på det stora hela på något sätt. Nu känner jag mig riktigt involverad i allt.

Idag blir det skola, eleverådsmöte vid 10.30. Är ny i eleverådet så vi får se vad detta innebär men jag ska göra mitt bästa även om jag inte kanske kan vara med till 100 % eftersom det är mina andra styrelser och jobb som jag prioriterar högre. Men det ska bli roligt och kanske man lär känna någon ny på skolan? Alltid lika kul.
Efter skolan blir det hem, kolla till kaninerna, de mår inte sådär jättebra nu när hösten har kommit och de ska byta päls. Sedan mat och iväg till Jossan och ta hand om henne. En tjej som heter Hanna som har häst i samma stall kanske skulle rida med mig idag, kul kul. Trevligt med lite sällskap, brukar alltid rida själv för att jag trivs väldigt bra så men man måste ju variera sig lite ibland. Efter detta bär det av till ridskolan för att rida lektion för Cicci. Får se vad hon ska hitta på med oss idag? Hihi

Känner att men massor att göra och hösten är här så funkar inte jag riktigt som jag brukar. Jag tror att av alla årstider är hösten min sämsta, humöret kan jag inte direkt kalla på topp, ush ush! Någon som har tips på hur man göra för att ta sig igenom denna blöta, leriga årstid??

Nej nu räcker det nog med uppdatering för idag...Ska försöka jobba massor idag så jag inte ligger efter så mycket i vissa ämnen...

Puss, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: