Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hurtigt!

Kategori:

Gick så fort till skolan idag så jag blev jättevarm när jag kom fram haha :) Jobbigt, jobbigt. Nej men jag är stolt över mig själv som är så duktig och går när jag egentligen skulle kunna åka buss.

Kom till skolan och upptäckte att de skaffat en godisautomat, inte bra måste jag säga. Hur lockande tror ni inte den kommer att vara varje dag med en massa godis i? Det bli att inte ta med pengar til skolan i framtiden skulle jag tro. Annars lär jag bli ruinerad.

Igår var jag och tränade för cicci, jag fick min lille sötnosponny Ballad så jag var helnöjd med passet, han skötte sig utmärkt även om det slutade med att jag var sjösvett och trött som fan.

Idag blir det att klippa sig. Ska till Carola som vanligt så hon får fixa till min kära lugg som har blivit så lång att jag kan gömma mig bakom den hihi. Skulle behöva färga håret också men det är ju alltid ett dilemma för nu har jag ju tröttnat på mitt röda hår men vet inte vad jag ska ha för färg istället? Funderar på att kanske göra det mörkt med ljusa slingor i. Ganska vanligt men jag känner att det är dags för en personlig förändring för min del. Dock ska jag inte klippa av mig håret som jag alltid brukar göra när jag vill förändra looken utan nu ska det få va så det blir långt nån gång. Så segt att spara ut det bara....

Efter detta blir det hem och rida Molly och senare kommer älsk till mig så får vi se vad vi ska hitta på. Kanske ska se klart på den där filmen "mumien 2" tror jag det var. Om nu Mario kommer ihåg att ta med den från Pe. Dåligt minne den den killen har, han har glömt den hur många gånger som helst nu. Får nog ringa och påminna honom om det. Filmen förövrigt kan jag rekommendera! Komisk och spännande på samma gång. Som alltid när det är en s k familjefilm blir den lite barnslig här och där men värd att se!

Torsdag imorgon, oj vad fort veckorna går, snart höstlov! Imorgon blir det skola 09.00-16.00, hem äta mat och sedan ge mig iväg till ridskolan för ett "personalmöte" 18.00. Känns knepigt att skriva så men jag är ju en del av personalen nu så ja m,an säger nog att det är ett personalmöte jag ska på. Efter detta är det ännu ett möte med min träningsgrupp angående hur vi ska lägga upp träningarna, hur ofta, innehåll osv. Någonstans mitt i allt detta måste jag till Jossan och mocka, fodra åt henne, hur jag nu ska hinna det? Detta blir bråttom bråttom!

Nu ska jag på min lektion, engelska B, ska skriva en novell ush ush! Har så himla dålig fantasi så det blir aldrig någon bra historia när jag ska göra något sådant.

Hörs imorgon!

Puss, Sofie <3


Ballad och jag KM 07

Kommentarer


Kommentera inlägget här: