Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hektisk gårdag..

Kategori:

Sitter i skolan som vanligt när jag bloggar. Ska snart ha matte, trååååkigt! Nej men jag måste jobba ikapp en massa för att jag missade i måndags när jag var hemma. Annars har dagen flutit på ganska lugnt. Vaknade imorse och insåg att det ösregnande och då sjönk ju humöret som en sten i vattnet ungefär. Fin jämförelse? Som tur var så slutade det att regna just när jag skulle ge mig iväg till tåget. Detta upptäckte jag dock när jag redan var ute på gårdsplan och skulle hämta min kära moped, fullt påklädd med regnställ och allt. Men jaja man kan väl aldrig klä sig för mycket! Jag hann iallafall med tåget och sedan dagen till ära tog jag faktist stadsbussen till skolan. Jag har ju lekt hurtig en tid nu och gått till skolan alla dagar/alla väder men idag har jag en sån där ner dag, vilket är det värsta jag vet för jag är inte på humör för någonting.
Ni vet när man har en sån där dag då allt bara är fel och liknande? Sån "dag" har jag haft hela den här veckan, känner mig inte pigg på något alls.

Kan ju förresten berätta om den kära gårdagen eftersom jag inte hann skriva något om den igår så gör jag det nu.
Dagen började med att jag gick upp, duschade och gjorde mig iordning som vanligt. När jag sedan skulle gå ut till min pärla till cykel upptäcker jag till min förskräckelse att denna är borta! Så jag fick alltså gå det fortaste jag kunde till bussen och jämt när jag börjar närma mig busshållsplatsen kommer bussen, jag springer som jordens idiot men just när jag nästan är framme så åker bussen iväg, sakta men säkert. Så då stod man där, kallt och jävligt var det och jag hade inte en aning om hur jag skulle ta mig till skolan. Gick hem igen och ringde mamma som ringde mormor som kom och hämtade mig så jag fick skjuts till en senare buss. När jag väl stressat mig till skolan för att inte komma försent får jag reda på att vi tydligen skulle på någon föreläsning på morgonen på andra sidan stn ungefär och då var det bara att springa dit det fortaste jag bara kunde. Faktist så hann jag precis in innan det började men herregud vad jobbig morgon det blev. Iockförsig så fick jag ju en ordentlig promenad!

Efter detta morgon-kaos lunchade jag Evelina och Nathalie nere på ett café i duvanhuset. Pröva deras lasange, jag rekommenderar den verkligen, jättegod! Tycker jag som är kräsnare än kräsnast!
Denna dag är ju också min "jossan-dag" så jag kom på den smarta tanken att eftersom det regnade som bara den kan jag ju ta med mig henne till ridskolan på min lektion så slipper jag rida i regnet och så blev det. Hon skötte sig exemplariskt den lilla hästen, riktigt nöjd var jag.

Nej nu tycker Evelina att jag skriver en massa så nu får jag ge mig Hihi! Är det någon som orkar läsa detta egentligen?!

Nej ha det bra idag allihopa!

Puss, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: