Sofie Petersson

Livet i korthet...

God Morgon,

Kategori:

Kom just fram till skolan, regnet hänger tungt i luften ush ush! ´Det kom ingen skur på promenaden hit iallafall. Spanska snart nu på morgonen, ska bli riktigt roligt.. Spanska är nog mitt favoritämne skulle jag tro. Som det är just nu. Vill lära mig lite mer bara, har tappat grymt mycke sen jag började. Efter detta blir det naturkunskapA tror jag. Vi håller ju på med ett grupparbete så jag, Sanna och Julia ska försöka bli färdiga med det idag. Sen sista lektionen har jag pedagogiskt ledarskap där vi också håller på med ett gigantiskt grupparbete som jag verkligen inte ser fram emot att dra igång med igen. Ligger efter en massa med det eftersom man inte förstår nånting och det är jätteknepigt. Hur förklarar man t ex organisation enligt Kristins tolkningar? Höga krav, blä!

Fick höra av Evelina att min blogg är annorlunda nu när det är lite förändrade omständigheter. Jag funderade lite på det och det är nog sant. Eftersom det är ganska rörigt i min hjärna nu så får ni vänta er en ganska rörig blogg. Man kan ju inte föralltid vara likadan? Jag trivs mer i mitt nya jag än det gamla, tråkiga....

Idag blir det inte så mycket mer än att rida Jossan och Molly. Tråkigt väder men de mpåste ju ut och röra på sig. Får ju sällskap på min tur med Jossan idag så det blir lite spännande eftersom jag vanligtvis alltid rider själv på henne. Efter att jag ridit dem så kommer jag troligen att hoppa ner i sängen och sooooova! Nej vänta nu, tordag=heroe, just det Heroes blir 21.00-22.00 sen sova!

Igår var jag och mamma in till Färjestad och skulle köpa en tävlingskavaj, kommer dit och självklart finns inte min storlek, så typiskt min vanliga otur när det gäller sånt här. Kikade även på en hjälm men hittade ingen modell jag tyckte om. Så det blir att åka in till veckan och fixa kavajen, de lovade att ringa från affären när de fick in den. Skönt med bra service!

Nej nu ska jag upp och dricka kaffe med Eve och Natta! Hörs imorgon!

Puss och Kram, Sofie <3 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: