Sofie Petersson

Livet i korthet...

Torsdag=träning

Kategori:

Hoppträning med Josefinan idag.m Ska bli riktigt skoj eftersom det gick så himla bra i tisdags på kursen med henne. Just det ja, jag har ju inte skrivit om det. Jag var nämligen på heldagskurs inriktning hoppning i tisdags. Hade med Jossan och var med på en lektion på kursen. Nervöst var det som bara den p g a att det stod ca 15 st utbildade ridinstruktörer och granskade mig när jag red. Kursen var en fortbildning för ridinstruktörer (jag, lina och jennie fick följa med ändå) så den gick ut på att de skulle få mer kunskap inom hoppning och skulle därför granska vad vi som gjorde kunde göra bättre och vad som var bra, de diskuterade en massa med tränaren Stig L (kommer inte ihåg hans efternamn). Ja det var i största allmänhet något väldigt nyttigt och lärorikt.

Gårdagen var lugn, pluggade och var ute en sväng med Jossan. Somnade sedan som en stock direkt efter Grey's Anathomy. Sjukt bra det programmet är! Jag försökte helt enkelt ladda batterierna så jag orkar med resten av livet tänkte jag säga, nej men iaf resten av veckan.
Ja just det ja min härtjävel, nej så säger man inte...Min häst, ja det låter bättre. Hon knäckte kedjorna vid uppbindningen igår (de är visserligen av plast men ändå), jag var inte för glad kan jag säga. Så tråkig är hon när hon ska hålla på att kasta sig. I och med detta så kom jag och tänka på att det inte är så konstigt att hästmänniskor så ofta är väldigt hårda. Jag har nu kommit på att det är därför att det inte bara är att kontrollera ett djur på 500 kg. Det krävs en del för att man ska våga och man måste vara tuff för att komma någonstans i sporten. Man tröttnar aldrig på att se dessa kaxiga stora killarna bryta sig och när man tar med dem till stallet håller de på att kissa ner sig! ALLTID lika kul!

Nej nu ska jag ge mig för idag, Julia kom :D

Pussheeeej, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: