Sofie Petersson

Livet i korthet...

Söndag=skolångest

Kategori:

Så var söndagen här, den sista dagen innan helvetet börjar igen. Jag verkligen hatar söndagar då man är hemma och bara väntar på att dagen ska vara slut och man ska gå och lägga sig för att sedan slita sig upp vid 6 på morgonen. Hemskt är det! Att ett lov kan gå så fort, det är ju helt otroligt. Jag tyckte inte det var längesen som det var fredag och jag var överlycklig över att det var en veckas lov. Jag känner mig verkligen inte utvilad överhuvudtaget men det får väl gå ändå. har ju haft en hel del att göra under lovet och skulle tro att det är därför som det gått så fort.

Idag har jag bara varit hemma, skulle gentligen varit in till Karlstad på en tävling men hade ingen skjuts så det blev inget med det. Hoppas att det gick bra för dem ändå utan mig. Det fanns inget jag kunde göra, bor man i skogen så gör man. Så jag har tillbringat dagen med att rida, pyssla i stallet, städat i lillstugan osv. Har haft fullt upp hela dagen så att jag när jag kom in förut insåg att jag inte ätit något på hela dagen. Det lustiga är att jag inte varit hungrig heller men när jag nyss åt mat så var det mycket gott kände jag.

Ja skola imorgon då, hemska tanke. Det enda positiva är egentligen att man får träffa alla igen, man får bli lite social igen. Den andra delen med plugget, ja det kan man ju hoppa över.

Morgondagen så blir det skola och sen blir det faktist inte så mycket mer förutom att ta hand om hästen självklart. Kanske skulle ta och städa mitt rum, det ser inte så bra ut direkt så det skulle garanterat behöva städas lite. Jag kanske tom hinner med det ikväll om jag har tur?

Nej nu avrundar vi här så hörs vi säkert imorgon!

PUSS, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: