Sofie Petersson

Livet i korthet...

Senare samma dag,

Kategori:

Ligger i sängen och skriver, ska alldeles strax sova är det tänkt... Är förvånansvärt pigg för och vara mig. Jag brukar säga det att jag är varken morgon eller kvällsmänniska av någon konstig anledning. Oftast brukar man ju vara något av det men nej inte Sofie inte.
Den tråkiga onsdagen flöt på ganska bra ändå tycker jag även om det gick oerhört segt imorse. Hoppade över volleybollen idag, kände mig helt omotiverad till det idag och det känns som att det är ingen idé att bara åka dit för  sakens skull och inte tycka det är något roligt. Nej jag är ju bara med för att jag vill variera mig lite från det vanliga intresset med hästar. Det är ju nyttigt att inte bara få ridmuskler utan också träna spänst och sånt, eller det är väl sånt man får i volleyboll? Hm, jag tror det iallafall.
Var ute med Jossan en sväng förut också även om jag egentligen kände mig alldeles för sliten för det. Men det är som vanligt om jag bara orkat släpa mig ut i kylan så är det kul när man väl är ute. Det är ju all denna påklädsel och att tevemänniskan Sofie ska orka dra sig från teven en stund.
Satt även förut och smörjde två av Jossans träns, de var inte alltför dina men nu är de glänsande svarta igen! Självklart såg jag även på Bonde söker fru under tiden jag gjorde detta hihi.
Känner mig riktigt nöjd över mig själv ändå idag att jag gjort en massa när jag egentligen var tänkt att skita i allt och bara ta det lugnt. Fast känner även att snart någon dag så blir jag nog tvungen at sätta mig ner en stund och bara va. Annars kommer det sluta med att det går ut över skolan och det vill vi ju inte riskera. Vill inte sänka mina kära betyg inte. Förresten på tal om betyg, jag fick MVG på debatten i naturkunskapB, jag är helnöjd måste jag säga! Det kändes inte rikigt så bra, hade hoppats på ett VG men nör jag kollade så blev det ju bara bättre. Så nu skulle jag tro att jag kommer få MVG i slutbetyg på kursen om jag har tur. Jag har ju fått MVG på två arbeten och ett VG+ på ett aå det borde bli så. Men jag blir troligen nöjd även om han sätter ett VG som slutbetyg också. Jag jobbar på att sönka kraven på mig själv förstår ni och jag kan lova att jag är sju gången bättre nu än jag har varit. ushamejen vilken period jag hade ett tag. Jag var tvungen att få MVG om möjligt kanske ett VG men om jag inte fick det kände jag mig usel och "klankade" ner på mig själv hela tiden, kanske finns någon som känner igen sig? Jag var aldrig nöjd även om jag fått VG+ skulle jag ha MVG och ja ush. Men som sagt jag har jobbat på detta och är mycket mycket bättre tycker jag.

Nej men gud vad jag tjatar, kommer väl inte finnas en själ som orkar läsa detta så nu ger jag mig innan det blir för mycket!

Puss och God Natt på er <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: