Sofie Petersson

Livet i korthet...

Rubrik?

Kategori:

Är det någon mer än bara jag men visst är det hur mysigt som helst nu när vintern närmar sig och inte nog med det. Det blir vinter och snart jul. Jul är den bästa högtiden som vi har i Sverige om jag skulle få välja bara en skulle jag ta den. Det är ju det mysigaste som finns nu när man börjar se att affärerna ute i stan börjar plocka fram julgrejer och förhoppningsvis får vi även snart höra julmusik. Jag älskar julmusik, utan den ingen jul det säger jag bara. Nåde den som förbjuder julmusiken. Och igår när jag gick förbi Mitticity vad tror du inte jag upptäcker då? JO att de satt upp de fina julbollarna som pryder taken där inne. Jag fick en varm känsla i hela kroppen när jag såg det, detta är hög mysfaktor.

Jul, Jul, Jul nananana :D :D

De 6 bästa sakerna med jul:

* Julklappar (såklart)
* Julpynt
* Julmusik
* Cholklad-Julkalender (jag vet jag är barnslig men detta är något jag aldrig kommer växa ifrån)
* En ridtur på julaftonsmorgon i snön (och då måste det vara snö, ingen snö ingen riktig jul)
* Pepparkakor


Jag kommer garanterat komma på en massa mer men jag tycker detta är det bästa för tillfället. Men sen är det ju alltid så att när denna tid är över vill man inte höra ordet jul och julsångerna vill man riva sönder och ser du en tomte skriker man. Men så är det ju jämt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: