Sofie Petersson

Livet i korthet...

Onsdag,

Kategori:

Tråkigaste dagen på hela veckan har vi nu kommit fram till. Detta är på grund av att det är i mitten av den, lika långt till helgen som det är tills den förra. Mitt emellan dag helt enkelt. Vilket inte är så kul.

Kallt var det idag också, var först tänk att ta skinnjackan på mig men insåg ganska snabbt att det inte var den smartaste idén. Så det blev den vanliga vad kallas den yllejacka(?) Varmare är den iallafall.
Engelska snart också, kom igår på att jag inte gjort min novell. Det var meningen att jag skulle göra den under lovet men yr som jag är hade jag självklart glömt detta och har nu lite smått panik eftersom det skulle vara klart för så längesen.
Blir säkert till att börja något nytt idag också. Ush hur ska jag hinna? 

Den där Obama vanmn valet också såg jag... Är all denna hysteri äntligen över? Säkerligen inte för det finns väl alltid något denna Obama gör snart som det ska bli ännu mer hysteri om. man vet aldrig med de där.

Jag har redan planerat min helg. Vilket måste betyda att jag är en extrem planeringsmänniska. Tror jag har planerat vad jag ska göra flera veckor framöver. Det är alltid en massa att göra och kommer någon och vill hitta på något måste jag alltid kolla min kalender så att jag inte dubbelbokar något. Min älskade kalender. Den är mit liv, jag skojar inte! Utan den skulle mitt liv inte gå ihop. Ja men iallafall var det jag skulle berätta att jag och Karin bestämt oss för att gå på bio på lördag eftersom det inte blev något sist vi tänkte det. Ni kanske kommer ihåg den kalabaliken? Så nu ska det bli, det är spikat. Mamma mia blir troligtvis bion också, om den fortfarande går?
Lördagen kommer också att bestå utan att jag ska på ytterligare en kurs och den här gången med en islandshäst-tränare. Hon jag jobbar för med turridningen tyckte att det skulle vara nyttigt för mig eftersom jag i normala fall bara håller på med vanlig ridning förutom på turerna hemma hos henne. Det är ju viktigt att jag kan om jag ska lära ut det till andra. Dessa turister som knappt vet fram och bak på en häst haha :D

Nej nu måste jag gå, inte komma försent inte!

Ha en bra dag!

Pusspuss, Sofie <3


Snart är vintern här! :)


Mina älskade converse :)


Satt och frös i busskuren imorse. (eller säger man tågkur när det är vid tågstation??)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: