Sofie Petersson

Livet i korthet...

Måndag,

Kategori:

Nemen god morgon mina kära läsare!
Eller kanske inte. Vaknade vid kvart över fem imorse av att min brors väckarklocka ringde. (Han hade glömt att ställa rätt tiden till vintertid!) Med andra ord var Sofie inte speciellt nöjd över detta, låg och kunde inte pmna sådet var inte annat än att gå upp och hoppa in i duschen. Det är nog både det bästa och värsta som finns att göra på morgonen. Det bästa för att man vaknar väldigt fort och det värsta för att man fryser som bara den när man går ur duschen och innan man hunnit få på sig kläder känns det ungefär som om man skulle dö.
Tog mig iallafall till skolan imorse trots alla tvivel. Är redan skoltrött och min första lektion har inte ens börjat(!). Fick reda på att jag har idrott sist idag också så det blir till att ta det sena tåget hem vilket resulterar i att jag inte är hemma förrän det är mörkt. Ush vad jag hatar den här tiden. Det enda positiva just nu är att det har frusit så leran är borta vilket jag är otroligt lycklig över, men jag lovar det är det enda. Jag är verkligen ingen höstmänniska, vinter och sommar ja men inte inte höst!

Har nu på morgonen grejat lite med hemsidan för ungdomssektionen jag sitter med i och fixat med bilder och liknande som skulle läggas ut. Hittade bland dessa bilder en bild på mig som spöke eller liknande. Lägger ut den sist i inägget sen, jag ser förjävlig ut haha!

Hade verkligen sett fram emot min träning imorgon också och fick nu på morgonen reda på att vi har teori vilket självklart är mycket nyttigt och viktigt men inte alltd lika roligt. Speciellt inte när man varit i skolan och suttit och lyssnat på lärare hela dagen för att sedan komma till stallet och sätta sig i ett teorirum och lyssna på min instruktör.

Positiva tankar, positiva tankar


Nej nu blir det inget mer för tillfället! Ha en underbar måndag allihopa!

Puss, Sofie <3





Något suddig men barnet brevid mig ger mig en lite skeptisk blick tycker jag! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: