Sofie Petersson

Livet i korthet...

GOD MORGON,

Kategori:

Måndagen är här igen. Men denna veckan känns det ändå ganska okej eftersom jag åker till ullared på onsdag och därmed är ledig då. Så det blir ju bara två skoldagar och sen ledig en och sen är ju nästan helgen här igen! Och ja jag vet jag är kärring som åker till ullared haha :)

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen men mina helger är alltid så fullspäckade att jag inte hinner blogga något. Men vi kan ju köra en uppdatering av helgen på måndagar istället, som vanligt.
Fredagen var faktist ganska lugn, gjorde inget särskilt utan var bara hemma och red och så. På lördagen släpade jag mig upp tidigt för att åka på islandshäst-grejen. Det gick sådär, jag förstår inte varför de krånglar till allt i den stilen utav ridning? Jaja men jag ska nog dit igen någon gång så jag kanske får lite mer grepp om det då.
Lördagkväll är ju alltid lika rolig som vanligt, var till en kompis som fyllde år. Riktigt roligt var det även om jag inte stannade på själva festen speciellt länge haha! Jag drog med ett par folk och åkte ut på Kil! Lagom sleten jag kände mig, åkte i en gammal sleten merca! Men jag menar vad gör man inte för att ha lite kul? De var så gulliga att de körde hem mig tillochmed. Jag menar det är ju inte direkt så att jag bor i närheten av Kil. Tack för det killar! :D
Söndagen  bestod av att sova läääänge för att sen vakna och inse att jag hade en katt som låg och sov på mig, jag tog mig slutligen upp och red en sväng med Lillemor innan jag skulle på möte. US möte var det som gällde och planering av luciashow. Gick riktigt bra för vi kom faktist på vad vi skulle göra! Detta kommer jag dock inte att avslöja här eftersom det är hemlighetsstämplat hihi :D

Denna dag så ska jag inte göra något speciellt, ja förutom det vanliga att rida och fixa. Kanske måste jag ta tag i detta med skolan också, ligger ju en del efter. Fast jag har ju mig själv att skylla för detta egentligen för hade jag bara gjort det när jag skulle så hade det inte känns så jobbigt nu. Men så tycker jag det är jämt. Man skjuter på verkligen allt bara för att man tror det blir bättre så men inser alltid sen at det blir lika jobbigt. Konstigt att man aldrig lär sig, eller hur?

Ha en bra dag!

PUSS, Sofie <3


Min fina lilla Tuva som väckte mig i söndags, hon ser lite trött ut tycker jag :)


Utgång blev på lördagen, är riktigt nöjd med den nya tunikan :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: