Sofie Petersson

Livet i korthet...

Fredag igen!

Kategori:

oj vad veckorna går fort. Blev inge mer inlägg igår, mitt humör blev dock bättre men jag var och träna med Jossan så det blev lite väl sent för att sätta sig vid datorn. Träningen gick super, hon skötte sig mycket bra min lilla häst. Vi var bara två stycken som var med men det är ju bra för desto mer hjälp får man ju.
Som jag kanske redan skrivit om så ska jag på hoppkurs i kristinehamn på tisdag, kursen är egentligen för utbildade ridintruktörer men Cissi fixade så jag, Lina och Jennie fick följa med. Och fär några dagar sen frågade Cissi mig om jag kanske ville ta med Jossan. Så så blir det jag och Jossan på en kurs med massa intruktörer hihi! Tycker det är väldigt roligt att jag blev frågad iaf! Inte varje dag man får träning utan att betala för den.

Idag så vill jag egentligen ta det lugnt men har spexträning inför luciashowen vid 19.00 och innan det så ska jag fixa hästen, vi ska raka henne och snygga till inför tisdagen. Kan ju inte komma med en långhårig häst som har manen åt alla håll haha! Efter denna kära träning blir det kanske att sova hos Lina, inget bestämt än. Eftersom jag ska på ungdomsledarkurs del 2 på lördag till söndag kom vi fram till att det vore lättare om jag sov hos Lina och sen åker vi direkt från henne till kursen. Men vi får se hur det går, beroende på hur trött jag är. Himla massa kurser just nu känns det som, men det är ju alltid nyttigt för framtiden!

Imorse regnade det så jag höll på att drunkna, nej inte riktigt men det regnade ordentligt, gör fortfarande också förresten. Så jag åkte med mamma ner till Fagerås för att få stå i en busskur för där jag bor ute på landet där kan man ju inte slösa med sådana bekvämligheter inte. Ska fan köpa en egen och sätta upp vid min busshållsplats! Jag åkte iaf med den bussen som fortsätter mot Hammarö och den är ju alltid så full så jag hamnade innanför en kille. Sen när vi kommer till stan och jag ska gå av så sover han, jag typ petar lite, fan panik tänk om han inte vaknar men som tur är så gör människan det och jag kommer ut ur bussen innan den åker iväg. Hatar när det blir sådär att man blir fast innanför någon man inte käner och denne somnar så man måste peta på personen för att få den att vakna. Jag kan säga att han såg grymt förvirrad ut när jag väckte honom! haha :D

I helgen kommer det troligen inte bli någon uppdatering eftersom jag inte tar med mig datorn på kursen. Så vi får väl höras på söndag! Om jag orkar vill säga. Den där kursen kanske sliter ut mig.

Ullaredresan orkar jag inte skriva om mer än att jag köpte en massa grejer och inte minst överlevde alla galna kärringar. Kanske lägger ut några bilder senare någon gång på vad jag köpt om ni har tur ;)

Ha en bra regnig fredag!
PUSSSSS, Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: