Sofie Petersson

Livet i korthet...

Veschule ut på jaaale

Kategori:

Juldagen och jag har inga som helst planer för kvällen. Är det inte sant att folk säger att juldagen är en gigantisk partydag, eller? Men det kan ju bero på att jag som är liten unge inte kommer in någonstans och får därmed stanna hemma och uggla ikväll, kul? NEJ!

Sitter just nu och roar mig med min kära Sex&thecity-box. Är redan inne på den andra skivan, del 8. Detta är en grym drog, otroligt beroendeframkallande. Snart kommer någon att få slita mig ifrån min stackars teve! Men det var ju en himla tur att jag fick den ändå för nu har jag något att göra under lovdagarna, ja förutom att vara ute hos hästen men det är jag ju inte hela dagarna.
Imorgon blir det in till stan på rean, får se om jag hittar något roligt. Det finns en väldigt stor risk att jag hittar mer än bara något när det kommer till att det är rea. Jag menar det händer ju bara en gång om året så man får ju ta och passa på!

Måste bara berätta en rolig historia som min morfar berättade igår. Det var såhär att för några år sedan vad det ju en sorts "storm" eller vad vi nu ska säga här. Gudrun kallade de den om jag inte minns fel. Då var det så att min morfars vedbod flög iväg och han skulle ringa försäkringsbolaget för att berätta detta. Han uttryckte sig såhär:

" Hejsan, jo de är såhär att veschule har blåst ut på jaale förstår du och......."

Telefonisten var en stockholmare kan jag ju då även lägga till. Han fattade absolut ingenting av vad morfar sa! MEN han fick sina försäkringspengar efter att ha skickat en bild på hur det såg ut iaf.

Ja så kan det vara, inte lätt att vara värml'nning ibland ínte haha :D

Ha en bra dag! Puss och Kram från lilla mig <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: