Sofie Petersson

Livet i korthet...

Slask, slask!

Kategori:

Promenerade till skolan idag men insåg ganska snart att det inte var den ljusaste ideén som jag haft. Nu sitter jag här och fryser som fan. Mina fötter är blötare än blötast och jag fryser! Jag hatar verkligen slask, just nu vill jag bara att det ska frysa och vi får en helt underbar vinter. Men som jag sagt förut är ju deta något som aldrig lär hända så länge jag bor här.

Var tvungen att gå till skolan idag, har matte examination (igen). Kommer inte att gå bra med tanke på hur det gick förra gången men jag får försöka mitt bästa och hoppas på att det håller. Är fortfarande snorig och hostar men det får gå. Det värsta är att jag lär ju inte bli bättre av att jag har iskalla och blöta fötter!

Var ute med Jossan när det snöade så mycket igår. Hon var överlycklig, tror hon tycker om snö riktigt mycket :) Så idag blir det ut och fräsa i snön med Lillemor och Molly. Vi får se om jag sitter kvar haha :D

Satt imorse och funderade på det här med skidsemester. För första gången på länge så är jag riktigt sugen på att åka snowboard! Jag åkte faktist inte bräda under hela förra året och detta var inte för att det nästan inte var någon snö utan jag var helt enkelt inte sugen på att åka överhuvudtaget. Var iväg en gång men då åkte jag skidor. Men i år så är jag grymt sugen på att åka iväg redan nu och skulle inte tacka nej till en skidemester i år inte! Var inne på stadium för ett tag sen och stod och glodde på en assnygg bräda som jag vill, vil, vill ha men ja det är ju inte direkt gratis!

Som jag skrev igår fyllde mamma år, jag hade inte köpt present men pappa räddade mig, han hade varit och köpt mamma mia filmen till henne. Så den satt vi igår och såg på, helt underbar film! Jag är helt förälkskad och kommer att sitta och se på den om och om igen. Det är verkligen en MÅBRA-film och jag rekommenderar den starkt!

Måste även berätta vad som hände igår. Karin fixade körkortet till att börja med. BRA JOBBAT KARIN! Självklart kom hon och hälsade på igår och bestämde sig för att hon skulle köra mig till Kil. Efter ett bra tag sniglande i den moddiga snön kom vi slutligen fram til Kil och skulle tanka. Allt funkar bra och vi tankar MEN SEN skulle vi stänka locket och åka och tror du vi får igen locket då? NEJ just det. Vi får gå in och fråga om hjälp och det pinsammaste var att anledningen till att det inte gick att stänga var för att Karin låst bilen efter att hon tankat så man behövde bara låsa upp så stängdes luckan. PUCKON vi är! Men det är som vi igår sa, detta är bara en sån här grej som händer mig och Karin, ALLTID!

Nej nu ska jag ge mig innan ni tror jag blivit galen och bara skriver och skriver!

Puss och ha en bra slaskdag!

// Sofie <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: