Sofie Petersson

Livet i korthet...

Meningslösa torsdag

Kategori:

Äntligen har det frusit ute, slakset är borta! Visserligen är det ersatt av livsfarlig is men hellre att jag halkar och slår ihjäl mig än går och är blöt om fötterna hela dagen!
Tordag igen då, tiden går för fort! Skulle jag kunna så skulle jag stanna tiden för en stund för att slappna av lite och slippa tänka på alla inlämningar till skolan. Alla dessa lärare, att de aldrig förstår? Det har alltid varit såhär i alla år med att de lyckas alltid lägga ALLT stort arbete precis innan jul, jag är trött på det! BLÄ!
Är allmänt neg idag, var inte tänkt att gå till skolan överhuvudtaget men insåg att jag var tvungen, annars lär jag komma efter ännu mer än jag redan är.... Fan, fan, fan vad jag hatar skolan! Känner för att hoppa av, helt meningslöst är det och det allra värsta är att jag måste läsa hundra år till på universitet för att bli någonting överhuvudtaget.

Har ni tänkt på vad allt var mycket lättare när man var barn? Då hade man inga problem och blev man ledsen så gick det över efter en gråtattack (som varade ca 1 min). Man behövde inte bry sig om någon framtid, ingenting. Nu har man däremot panik, vad ska jag göra med mitt liv? Min största rädsla är att bli en svensson, skaffa familj, hus, bosätta mig på samma ställe som jag växt upp. Jag är allvarligt talat livrädd! Jag vill ha ett spännande liv, jag vill se världen men jag vet också vad lätt det är att hamna i den bekväma sitsen med att ha en fast plats med någon att lita på som man vet aldrig lämnar en. En trygghet helt enkelt, men vad kul kan det vara i längden? Jag skulle troligen tröttna ganska fort!

Förkyld är jag också ( ja jag vet IGEN) och fick inte sova nästan någonting inatt, bara hostade som en idiot. Och när Sofie inte får sin sömn så ja, vad ska jag säga? Jag är inte direkt den roligaste och trevligaste människan som du vill vara med då.

Okej förlåt för ett sånt deprimerande inlägg men ja sånt är livet, det finns bra dager, dåliga dagat, mittemellan dagar, dagar som man inte vill någonting, ja osv.

Ha en bra dag allihop ;)

PUSSSSSSSSSS från en snorig Sofie <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: