Sofie Petersson

Livet i korthet...

Dagen före dopparedan,

Kategori:

Dagen före dopparedagen är här. Jag är för första gången i mitt liv klar med juklapparna utan att ha behövt in till stan dagen innan. Känns verkligen hur skönt som helst att ha koll på läget, inte ofta det.
Idag blir det julpyntning vilket jag inte hann med igår. Vad hemskt tråkigt jag tycker att det är, detta skrämmer mig jag som alltid varit den värsta sortens julpyntare i alla år. Kanske har jag gått och växt upp? Hjälp.
Ingen snö än heller, fan vad tråkigt. En grön jul i år igen det är fan inte sant. Kansk är därför jag tappat julkänslan, för att det inte är någon snö, vem vet.

Just det ja allt är ju inte riktigt klart, jag ska ju slå in paketen också! Tar ett kort på mina undervek senare så får ni se hur duktig jag varit ;)
Någon mer än jag som kommit på hur skönt det egentligen är med lov? Jag kan sova hur länge jag vill och jag behöver inte tänka på n¨gonting allas, ingen skola, inga möten, ingenting! Lugnt och skönt med andra ord.

Mellandagsrea snart också, självklart ska jag in och slåss med alla andra kvinnliga varelser som förvandlas till monster så fort de ser en röd skylt med bokstäverna R E A på! Fast visste jag är ingen shopping-oman som t ex min kära vän Karin men jag kan jag med ska ni veta, haha :)

Ha en bra dagen före julafton (vilket är en helt värdelös dag enligt mig)

PUSS och God jul om vi inte hörs innan julafton ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: