Sofie Petersson

Livet i korthet...

Buisnesswoman Hihi :)

Kategori:

Onsdagen är här vilket betyder möte och middag ikväll för min del. Låter lite läskigt att ha möte och äta middag med värmlands ridsportsförbunds styrelse men jag har hört ryktas om att de är väldigt trevliga så det går nog bra.
Annars händer det inte mycket idag, ska försöka få någon julklapp köpt efter skolan innan mötet och sådär. Mamma får ta hästen, hur det nu ska gå. (?) Nej då det går nog bra, bara Jossan är på rätt humör, igår fick jag jaga henne 45 min i hagen innan jag fick ta hene. Kan säga att jag var inte alltför glad.

Idag är jag förresten riktigt duktig! Jag är i skolan redan nu men börjar inte förrän tjugo i elva. Jag och Eve har nämligen en sista examination i matteB kursen kvar sen är det KLAAAART! Det kommer kännas underbart skönt, aldrig mer behöver jag läsa matte. Eller ja vem vet vad jag ska bli så kanske är jag så illa tvungen? Men just nu känns det som att jag aldrig mer tänker läsa det iaf.

Jag har tänkt på en sak som stör mig lite. Det är ofta som någon frågar var man går och som vanligt svarar man med att jag går på infokomp. Inte alltför sällan får jag svaret "jahaaaa är det inte där ni inte har några läxor och prov? Ååååh vad slappt och gött". Det dessa människor inte vet att denna skola är ännu mer krävande än en vanlig skola som har utanintillärning, alltså läxor och prov. Sen är ju detta självklart något som varierar från person till person men i mitt fall är det så att jag lär mig mycket bättre genom detta arbetssättet. Att få skriva uppsatser, verkligen fördjupa sina kunskaper och på egen hand lära sig saker. Då sitter dessa saker fast i mitt minne. Om du t ex frågar mig om något jag skrivit ett prov på och fått MVG i nian eller så kommer jag inte ihåg ett dugg av det. Detta pga att jag då bara memorerade allt till provet och sen inte tänkte på det mer. Det är därför jag uppskattar denna skola oerhört mycket, visst det kan vara slitit ibland men jag verkligen lär mig saker och jag får ta det i mitt eget tempo. Jag kunde faktist inte hittat en bättre skola för mig än denna.
Det jag troligen ville komma fram till är att tro inte att man inte kan komma hit och göra ingenting bara för att man inte har några läxor eller prov för så enkelt är det inte. Här jobbar vi som på universitetet, eget ansvar för dina studier.

Okej nog med smartgrejerna för nu kom Eve och vi ska gå och pluuuugga :D

Puss och ha en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: